11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler temel renk kavramlarını tanımlayabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler renk teorisini inceleyebileceklerdir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler harmoni ve zıtlık yaratma yoluyla renk kompozisyonu oluşturma arasındaki ilişkiyi tanımlayabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler tasarım problemlerini çözerken renk algısının çok yönlü ilişkilerini (psikolojik ve kültürel yönleri ve gözün rengi nasıl algıladığına dair) farkına varabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler renk algısında ışık ile etkileşimi tanımlayabileceklerdir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler renk seçimlerini ve seçim yollarını saptayabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Renk, Işığı ve Görmeyi Anlamak / S&C ve Tartışma Okuma : Abercrombie, S. A (1990) Philosophy of Interior Design, Westview: UK, pp.111-121. Film / Video: Color, Light and Vision All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
3 Tatil Tatil
4 İçmimarlıkta Renk / S&C ve Tartışma Okuma / : Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 11-16. Film / Video: Color in Interior Design All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas.
5 Renk Harmonisi ve Renk Şemaları / Sınıf içi Çalışma Okuma / Reading: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 77-88. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
6 Uygulamada Renk Şemaları / Sınıf içi Çalışma / HW 1. Kişiliğinizi yansıtan bir renk şeması oluşturun ve yarım sayfalık açıklayıcı bir yazı hazırlayın Okuma: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGraw-Hill: New York, pp. 88-104. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
7 Renk ve Boya / S&C ve Tartışma / HW 1 Teslim Okuma : Callery, E. (2006) Color & Paint Page One Pub. pp. 7-14. Film / Video: Choosing Color All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
8 Renk Kartelasından Uygulamaya / Sınıf içi Çalışma Okuma / Reading: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 106-124. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
9 Renkin Psikolojik Etkileri, Farklı Fonksiyonlar için Renk Kullanımı / S&C ve Tartışma / HW 2. Yakın çevrenizden özel fonksiyonlu bir mekan seçin, renk şemasını amaliz edin ve üzerinizde oluşturduğu psikolojik etkiyi tartışın Okuma: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 136-158. Film / Video: Color in Various Functional Contexts. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
10 Desen ve Doku / HW 2 Teslim / Dönem Projesi Duyuru / Verilen bir iç mekanın iç mimari tasarımı ve ilgli dokümantasyonu Okuma : Pretty, R. (1999) Interior Design Solutions, Sterling Pub.: New York, pp.12-16.All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
11 İçmimaride Tekstil: Kumaşlar / S&C ve Tartışma / Grup Sunumları Okuma : Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
12 İçmimaride Tekstil: Perdeler /Grup Sunumları Okuma: Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
13 İçmimaride Tekstil: Halılar / Grup Sunumları Okuma: Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
14 Renk ve Malzeme Dokümantasyonu Okuma: Pretty, R. (1999) Interior Design Solutions, Sterling Pub.: New York, pp.16-18.All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas
15 Dönem Projesi Teslimi Hazırlık Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller Reference book title: Color for Interior Architecture Author: Mary C. Miller Publisher: Wiley ISBN: 0471127361

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
103

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010