ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Renk, Işığı ve Görmeyi Anlamak / S&C ve Tartışma | Okuma : Abercrombie, S. A (1990) Philosophy of Interior Design, Westview: UK, pp.111-121. Film / Video: Color, Light and Vision All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
3 | Tatil | Tatil |
4 | İçmimarlıkta Renk / S&C ve Tartışma | Okuma / : Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 11-16. Film / Video: Color in Interior Design All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas. |
5 | Renk Harmonisi ve Renk Şemaları / Sınıf içi Çalışma | Okuma / Reading: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 77-88. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
6 | Uygulamada Renk Şemaları / Sınıf içi Çalışma / HW 1. Kişiliğinizi yansıtan bir renk şeması oluşturun ve yarım sayfalık açıklayıcı bir yazı hazırlayın | Okuma: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGraw-Hill: New York, pp. 88-104. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
7 | Renk ve Boya / S&C ve Tartışma / HW 1 Teslim | Okuma : Callery, E. (2006) Color & Paint Page One Pub. pp. 7-14. Film / Video: Choosing Color All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
8 | Renk Kartelasından Uygulamaya / Sınıf içi Çalışma | Okuma / Reading: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 106-124. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
9 | Renkin Psikolojik Etkileri, Farklı Fonksiyonlar için Renk Kullanımı / S&C ve Tartışma / HW 2. Yakın çevrenizden özel fonksiyonlu bir mekan seçin, renk şemasını amaliz edin ve üzerinizde oluşturduğu psikolojik etkiyi tartışın | Okuma: Pile, J. (1997) Color in Interior Design, McGRaw-Hill: New York, pp. 136-158. Film / Video: Color in Various Functional Contexts. All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
10 | Desen ve Doku / HW 2 Teslim / Dönem Projesi Duyuru / Verilen bir iç mekanın iç mimari tasarımı ve ilgli dokümantasyonu | Okuma : Pretty, R. (1999) Interior Design Solutions, Sterling Pub.: New York, pp.12-16.All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
11 | İçmimaride Tekstil: Kumaşlar / S&C ve Tartışma / Grup Sunumları | Okuma : Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
12 | İçmimaride Tekstil: Perdeler /Grup Sunumları | Okuma: Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
13 | İçmimaride Tekstil: Halılar / Grup Sunumları | Okuma: Hoppen, S. (2009) Perfect Curtains, Jacqui Small, All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
14 | Renk ve Malzeme Dokümantasyonu | Okuma: Pretty, R. (1999) Interior Design Solutions, Sterling Pub.: New York, pp.16-18.All content can be downloaded from homes.ieu.edu.tr/odemirbas |
15 | Dönem Projesi Teslimi | Hazırlık Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Reference book title: Color for Interior Architecture Author: Mary C. Miller Publisher: Wiley ISBN: 0471127361 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 103 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest